[학부] 2024학년도 겨울계절수업 성적처리 일정 안내(학생)




1. 성적공시 및 정정 일정 


※ 설날 연휴 및 1/27 임시공휴일 지정으로 성적 처리 일정이 촉박하게 진행됨을 양해바랍니다.


구 분

일 정

 성 적 입 력

1월 14() 09:00 ~ 1월 20() 13:30

성적공시 및 정정

1월 20() 14:00 ~ 1월 23() 12:00

성 적 확 정

1월 23() 14:00

재수강 선별 삭제

1월 24() 17:00



2. 유의사항


1) 성적공시 전 Internet 강의평가 설문에 응답완료 후 성적조회를 할 수 있습니다조회 후 이상이 있을 경우 반드시 정정기간 내에 담당교수/강사에게 확인(정정)을 하시기 바랍니다.


2) 성적조회 URL : 성적조회시스템 (http://record.korea.ac.kr)


3) 성적조회시스템 로그인

※ 고려대학생 사용자ID : 학번 비밀번호 : KUPID비밀번호

※ 학점교류생 사용자ID : 고려대 임시 학번

   비밀번호 주민등록번호 뒤 7자리


4) ‘I’성적 또는 공란으로 공시된 성적은 정정 마감일 이후에는 ‘F’학점으로 처리되오니반드시 정정 기간 내에 담당교수(강사)에게 확인(정정)을 하시기 바랍니다.


5) 지식포탈의 수업>수강신청>수강신청 내역조회에서 수강과목의 재수강을 확인한 후 이상이 있을 경우 소속 대학 행정실로 문의하시기 바랍니다.


6) 재수강 과목은 성적확정 후 재수강 선별작업을 거쳐 일괄 삭제되므로 재수강 삭제 처리된 성적은 1월 24() 17 이후에 확인하시기 바랍니다.


7) 부정청탁 및 금품등 수수의 금지에 관한 법률」 5조 내지 제7조에 근거교강사에게 대면(또는 온라인)으로 학생 본인(또는 제3)이 채점상의 오류가 없음에도 성적변경(상향 또는 하향)을 요청하는 것은 부정청탁에 해당하며, 2회 이상 동일한 부정청탁을 받은 교원 및 강사의 경우 학교에 신고의무가 발생하므로성적확인 요청 외 성적변경 요청은 삼가바랍니다.


2025. 1.


교 무 처 장




Winter 2024 Grade Posting Schedule



1. Grade Input and Revision


※ Due to the Lunar New Year holiday and the designation of January 27 as a temporary holiday, the grade processing schedule will proceed on a tight timeline. We kindly ask for your understanding.


Due Dates for Grade 

 Jan. 14th, 09:00 ~ Jan. 20th 13:30

Grade Open to Students and Revision

 Jan. 20th, 14:00 ~ Jan. 23th 12:00

Grade Confirmation

Jan. 23th 14:00

Repeated Course Selective Deletion

Jan. 24th 17:00



2. Notice

1) Students who complete online course evaluation for all courses in which they enrolled for the session have access to their preliminary grades.


2) Grade Review URL : http://sugang.korea.ac.kr/grade/


3) Log into Grade Review System

※ KU students - ID : Student Number, Password : KUPID password

※ Domestic exchange student

 - ID : Temporary KU student number

 - Password : 7 final digits of your Resident Registration Number


4) "I" grades or no grades will be switched to "F" the day after Grade Confirmation. If you have inquiries regarding your grade(s), you should contact a professor or instructor during the ‘Grade Revision Period’.


5) If you repeated a course, please check the course again on the Course registration menu at [KUPID>Go to Class>]. If you find any mistakes in the course registration, you are kindly asked to report it to your affiliated college/school.


6) If you repeated a course, the former grade will be erased through a screening procedure after the Grade Confirmation. You can check your new grade for this session after Jan. 24th 17:00.


7) Pursuant to Articles 5, 6 and 7 of the Improper Solicitation and Graft Act, student requests done directly (or through a third party) face to face (or online) to faculty members and instructors to alter grades (either upward or downward) without an error in grading, constitute improper solicitation. Faculty members and instructors receiving the same improper solicitation for a second time are obligated to report to the college/school. You are kindly but firmly advised not to make requests to change grade(s). You may, however, request a faculty member or instructor to reconfirm your grade(s).


2025. 1.


Office of Academic Affairs