1. 성적공시 및 정정 일정

   1) <교원> 성적입력 : 2022. 06. 14(화) 09:00 - 06. 28(화) 08:30
   2) 성적공시 및 정정 : 2022. 06. 28(화) 10:00 - 07. 05(화) 17:00
   3) 성적확정 : 2022. 07. 06(수) 11:00

2. 유의사항

   1) 성적공시 전 수강소감설문에 응답완료 후 성적조회를 할 수 있습니다. 
       조회 후 이상이 있을 경우 반드시 정정기간 내에 담당교수/강사에게 확인(정정)을 
       하시기 바랍니다.

      - 수강소감설문 기간 : 2022. 06. 21(화) 10:00 - 07. 05(화) 17:00
      - 수강소감설문 방법 : KUPID 'PC 브라우저' > 학적/졸업 > 성적사항 > 수강소감평가

        ※ 수강과목별로 수강소감설문에 응답
        ※ 전체 문항 구성은 객관식과 주관식으로 되어 있으며, 수강소감설문 결과처리는 
            모두 익명(출석부 순서가 아님)으로 처리됩니다. 수강소감결과는 수업개선을 위한 
            소중한 자료로 활용되고 있으니 진지하고 성의 있게 작성하여 주시기 바랍니다.
        ※ 수강소감 실시 전 팝업창의 당부사항을 숙지 후 수강소감을 작성하시기 바랍니다.
           ========================================================== 
            학생 여러분, 수강소감설문은 여러분의 선생님께 드리는 글과 같은 것입니다.
            고대생의 품위에 걸맞게 예의를 지키면서 작성해 주세요.
            여러분의 성실한 답변이 우리 고대 발전에 귀중한 밑거름이 됩니다.
           ========================================================== 

  2) 성적조회 URL : http://record.korea.ac.kr

  3) 성적조회 로그인
     ※ 고려대학생 
         – 사용자ID : 학번 / 비밀번호 : KUPID 비밀번호
     ※ 학점교류생 
         – 사용자ID : 고려대 임시 학번 / 비밀번호 : 주민등록번호 뒤 7자리

  4) ‘I’학점으로 공시된 성적은 정정 마감일 이후에는 ‘F’학점으로 처리되오니 
      반드시 정정 기간 내에 담당교수(강사)에게 확인(정정)을 하시기 바랍니다.

  5) 「부정청탁 및 금품등 수수의 금지에 관한 법률」 제5조 내지 제7조에 근거, 
     교강사에게 대면(또는 온라인)으로 학생 본인(또는 제3자)이 채점상의 오류가 없음에도 
     성적변경(상향 또는 하향)을 요청하는 것은 부정청탁에 해당하며, 
     2회 이상 동일한 부정청탁을 받은 교원 및 강사의 경우 학교에 신고의무가 발생하므로, 
     성적확인 요청 외 성적변경 요청은 삼가 바랍니다.

---
 
1. Grade Input and Revision

   1) <Professors> Due Dates for Grade : 2022. 06. 14(Tue) 09:00 - 06. 28(Tue) 08:30
   2) Grade Open to Students and Revision : 2022. 06. 28(Tue) 10:00 - 07. 05(Tue) 17:00
   3) Grade Confirmation : 2022. 07. 06(Wed) 11:00

2. Notices

   1) Students who complete online course evaluation for all courses in which 
       they enrolled for the semester have access to their grades. Please contact 
       professor during the revision period if you see any grading errors.

      - Course Evaluation Period : 2022. 06. 21(Tue) 10:00 - 07. 05(Tue) 17:00
      - Course Evaluation : KUPID 'PC Browser Only' > Registration&Graduation > 
                                           Grade Inquiries > Course Evaluation

        ※ Must complete all questionnaires of all courses.
        ※ The questionnaire consists of multiple-choice questions and open-ended questions. 
            Answers and responses from students are dealt with in strict confidentiality and 
            anonymity. Students participated in the evaluation are assured that students' 
            sincere answers and responses will be restrictedly used as raw data for academic 
            improvements to the courses offered.
        ※ Students are required to read the following notice before filling out the questionnaire.
           ========================================================== 
            Course evaluations are used to improve the quality of teaching and learning at 
             Korea University. We strongly encourage you to actively participate and 
             to provide constructive feedback in a respectful way. Your opinion matters! 
           ==========================================================

   2) Grade Review URL : http://record.korea.ac.kr

   3) Log into Grade Review System
      ※ KU students 
          – ID : Student ID Number
             Password : KUPID Password
      ※ Domestic exchange students 
          – ID : Temporary KU Student ID Number
             Password : 7 final digits of your Resident Registration Number

   4) Grade “I” will be switched to “F” the day after Grade Confirmation. 
        If you have inquiries regarding your grade(s), you should contact your 
        professor (or instructor) during the Grade Revision Period.

   5) Pursuant to Articles 5, 6 and 7 of the Improper Solicitation and Graft Act,  
       student requests done directly (or through a third party) face to face (or online) 
       to faculty members and instructors to alter grades (either upward or downward) 
       without an error in grading, constitute improper solicitation. Faculty members and 
       instructors receiving the same improper solicitation for a second time are obligated 
       to report to the college/school. You are kindly but firmly advised not to make requests 
       to change grade(s). You may, however, request a faculty member or instructor 
       to reconfirm your grade(s).